Murerafdeling​

​Idé og workshop: fase 1

Hvad koster vores renovering/tilbygning?
Har vi husket det hele?
Hvordan kommer vi godt fra start?

Dette kunne være nogen at de første tanker man gør sig når man står over for et kommende byggeprojekt hvad enten man er vant til det, eller det er først gang.
For den gode start hører, at man for dannet sig et overblik, hvorved denne workshop langsomt bliver til et byggeprogram, hvis formål har at få defineret kundens krav og behov.


Dette endelige byggeprogram, skal kunne beskrive funktioner, rumstørrelser, oplyst budget på overslagsbacis, ønsket materialevalg m.m jo mere man fastlægge i denne fase, jo mere sikre man den gode start.
Hvor den tid som der bruges her, tjener det gode formål at undgå dyre ærgrelser, irritationer, spildtid, og ikke mindst økonomi.

Dette vil derved være et af de vigtigste dokumenter i byggeriet, da det danner grundlag for de fremtidige valg i beskrivelser og tegninger.

Ved vores første møde gennemgår vi følgende:

  • Sparring/dialog omkring jeres krav og behov
  • Realistisk vurdering af oplyst budget
  • Hvad så nu? vi gennemgår de kommende faser med jer.

Skiteforslag: fase 2

Punkter fra byggeprogrammet skal nu omdannes til tegninger og beskrivelser m.m
Endelig krav og behov skal noteres her.
Udarbejdet byggeprogram gennemgås igen sammen med kunden, hvorved det endelig projekt fastlægges.
Krav fra myndigheder, lokalplaner m.m tages med i denne fase, og indarbejdes i projektet.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Udarbejdelse af plantegninger, facader
  • Princip for tekniske installationer
  • Overordnet materialevalg, som tag,facader,gulve,lofter,vinduer
  • Fastlæggelse af den økonomiske og tidsmæssige ramme


Myndighedprojekt: fase 3

Før byggeriet kan igangsættes, skal kommunen give en byggetilladelse, det samme gør sig gældende efter byggeriet, hvor der skal gives en ibrugningstilladelse.
Ovenstående tilladelser vil kræve meget papirarbejde, hvor tegninger udarbejdes med udgangspunkt i skitseforslaget, tegninger bliver nu mere detaljeret.
I denne fase skal der os udarbejdes en energiramme.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Kommunes krav i forhold til en byggetilladelse
  • Nødvendige tegninger – herunder situationsplan, plantegninger, snittegninger, facadetegninger
  • Indsende projekt til Byg og Miljø

Udbudsprojekt: fase 4

I denne fase skal vi have fastlagt det endelige byggeprojekt, og sikre jer de rigtige entreprenører til at udføre byggeriet, eventuelle konkurrenceparameter drøftes her med kunden.
I udbudsfasen fastlægges byggeprojektet i et niveau af detaljeringsgrad, at projektmaterialet kan danne grundlag for gennemførelse af byggeriet, og ligeledes til at indhente tilbud samt indgå entrepriseaftaler.

Udbudsfasen skal ligeledes sikre, at eventuelle ændringer i byggeret mindskes, så for mange løse ender undgås. Konsekvensen ved et manglede projekt kan være der opstår ting som ikke kan lade sig gøre, eller noget man som skal laves om, alt sammen vil få tidsmæssige og økonomiske konsekvenser for bygherren.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Hovedtegninger, detaljetegninger
  • Projekt og materialebeskrivelse
  • Tidsplan
  • Udbudsbrev og tilbudsliste
  • Indgåelse af kontrakter med entreprenører​


Kontrakter: fase 5

I denne fase afholdes der løbende møder med entreprenøren som har vundet opgaven ud fra de valgte konkurrenceparametre.
Entreprenøren indkaldes til et opstartsmøde hvor projekt og tidsplan gennemgås inden den endelige opstart af byggeriet, disse møder vil typisk blive afholdt på byggepladsen.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Afholde opstartsmøder
  • Valg af entreprenører
  • Indgåelse af kontrakter​

Byggeperioden: fase 6

Ved byggeriet opstart og gennem hele byggeperioden afholdes der byggemøder med entreprenørerne, hvor hvis bygherren ønsker det er velkommen til at deltage. Formålet med at afholde disse møder, er først og fremmest at opdatere parterne i byggeprojektet omkring fremdrift og økonomi forhold.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Tilsyn på byggepladsen, vil typisk blive udført inden afholdelse af byggemøde
  • Opfølgning iht. projektmaterialet
  • Foto dokumentation
  • Byggemøde inkl. Referat
  • Opfølgning økonomi
  • Opfølgning tidsplan


Aflevering: Fase 7

Når byggeriet er færdigt, indkalder bygherren til en afleveringsforretning. Byggeriet gennemgås nu sammen med bygherren for fejl og mangler, disse punkter noteres ned og danner derved grundlag for mangelisten
Mangellisten fremsendes og gennemgå med entreprenøren, der aftales en tidsfrist til udbedring af punkterne.

Derved kan der indsendes en færdigmelding af byggeriet, der afventes nu kun en evt. ibrugtagningstilladelsen fra kommunen før byggeriet endeligt kan afsluttes.

I dette punkt hjælper vi med følgende:

  • Fejl og mangler noteres
  • Tidsfrist for udbedring fastsættes
  • Evt. prissætning af fejl og mangler, som danner grundlag for tilbagehold i entreprisesummen, indtil udbedringerne er udført og godkendt
  • Dokumentation for gældende planer, energikrav, og bygningsreglement er overholdt
  • Færdigmelding til Byg og Miljø

​Vi samler på tilfredse kunder

Læs hvad vores kunder siger om STN Anlæg

'' Vi har alle dage haft STN Anlæg til at holde vores have i god stand med vedligeholdelse. Derudover har STN Anlæg også hjulpet os med større projeter som at plante ny hæk.

Altid grundigt udført arbejde og god service, hvor man kan komme i dialog med medarbejderen. ''

- Husejere fra Middelfart​

​Vi samler på tilfredse kunder

Læs hvad vores kunder siger om STN Anlæg

Jeg Else har været tilfreds kunde hos Stefan siden han begyndte som “have mand” i 2021.​

Han er altid imødekommende og går med på mine tossede ideerKan kun anbefale Stefan.​

Med venlig hilsen​

Else Engberg

​Vi samler på tilfredse kunder

Læs hvad vores kunder siger om STN Anlæg

Hej Stefan​​

Har fået lavet en helt ny have, med græs, fliser og sma plantekasser​

Jeg synes det er blevet rigtig godt, og glæder mig til foråret kommer, så jeg kan komme derud og plante, så og hygge mig.

​​

Mvh Mariane

​Vi samler på tilfredse kunder

Læs hvad vores kunder siger om STN Anlæg

Vi fik lagt fliser efter en haveplan. Vi er meget tilfredse med Stefans arbejde. Han overholder aftaler, og går meget op i at levere et godt stykke arbejde. Derudover var prisen fornuftig og vi havde en god dialog undervejs, så alt blev som vi gerne ville have det.​

Alt i alt er vi meget tilfredse, og kan sagtens finde på at kontakte Stefan igen.​

Didde og Jens, Strib

​Vi samler på tilfredse kunder

Læs hvad vores kunder siger om STN Anlæg

Veludført arbejde uanset emnet og kommer til aftalt tid. Yderst venlig, hurtigt arbejdende og god dialog ved opgavers Iøsning.

Karin Eriksen

Kåsvænget, Strib

Modtag et uforpligtende tilbud

Er du blevet fristet til at modtage et tilbud fra os, bedes du udfylde vores kontaktformular, hvorefter vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Hør mere om dine muligheder​

​Har du brug for vejledning eller et godt råd, er du velkommen til at kontakte os på telefon eller sende en e-mail.

Vi glæder os til at hjælpe dig videre i processen.

Stnanlaeg – CVR: 42529265